Ellis Marsalis končí s pravidelnými vystúpeniami: Uzatvára tým viac ako 30 ročnú tradíciu v klube Snug Harbor

Ellis Marsalis končí s pravidelnými vystúpeniami: Uzatvára tým viac ako 30 ročnú tradíciu v klube Snug Harbor

Neworleánska jazzová legenda Ellis Marsalis, otec jednej z najúspešnejších jazzových rodín v histórii, opúšťa tradíciu pravidelného každotýždňového hrania v klube Snug Harbor v New Orleans. Ako 82-ročný sa tak rozhodol po viac ako 30 rokoch z jednoduchého dôvodu - jeho dva tradičné 75 minútové sety každý piatok večer sa pre neho stali príliš vyčerpávajúcimi. 

 

Klavirista Ellis Marsalis vystupoval v klube Snug Harbor na ulici Frenchman Street v New Orleans každý piatok už od konca 80. rokov minulého storočia. To je viac ako 30 rokov pravidelného hrania na jednom mieste, niečo, čím sa môže pochváliť len málo hudobníkov akéhokoľvek žánru. Podľa správ viacerých denníkov sa Marsalis stretol koncom minulého roka s majiteľom klubu a vyjadril sa, že dve 75 minútové vystúpenia každý týždeň sa pre neho stali príliš únavnými a už to ďalej nechce robiť. 27. decembra 2019 tak odohral posledné dva koncerty pre vypredané publikum a rozlúčil sa s tradíciou dlhou niekoľko desaťročí. “Zistili sme, že Marsalis pravidelne vystupoval v Snug Harbor už od konca 80. rokov," povedal majiteľ podniku Jason Patterson. "To je skutočne dlhý čas."

 

Všetkým klaviristovým vystúpeniam v neworleanskom klube však nie je koniec - Marsalis sa rozhodol ďalej občasne vystupovať, v najbližších mesiacoch sa v Snug Harbor objaví dva krát ako "špeciálny hosť". Miestni hudobníci si s ním budú mať možnosť zahrať 35 minútový set.

 

Ellis Marsalis vychoval 6 detí, z toho štyria synovia sú výborní hudobníci: trubkár Wynton, saxofonista Branford, trombónista Delfeayo a bubeník Jason. Okrem toho počas svojho života vychoval nespočetné množstvo hudobníkov prostredníctvom svojej pedagogickej činnosti na Xavier University v New Orleans a na elitnej umeleckej strednej škole - the New Orleans Center for Creative Arts.

 

Zdroj: apnews.com

Autor: Martin Uherek

Foto: AP Photo/Sophia Germer, File 

 

 

Ďalšie články

Nie je hlava ako hlava: Mozgy jazzových a klasických klaviristov fungujú odlišne
Možno ste už počuli o klasifikácií myslenia na typ A a typ B. Možno poznáte človeka, ktorý sa...
Magická suita inšpirovaná Bibliou: Brad Mehldau a jeho nový album Finding Gabriel
Hudobný svet sa dočkal ďalšieho výnimočného skvostu legendárneho klaviristu Brada Mehldaua v podobe...
Jazzman týždňa: Billy Taylor
  Billy Taylor bol americký jazzový klavírista, skladateľ a pedagóg. Bol uznávaným...
Jazzman týždňa: Tadd Dameron
Jeden z najaktívnejších bebopových skladateľov, aranžérov a klaviristov, Dexterom Gordonom...
Erik Truffaz, Jason Moran, Delvon Lamarr i česká premiéra Nubye Garcie. JazzFestBrno oznámil kompletný program
Nestarnoucí hudební experimentátor Erik Truffaz, přední světový pianista Jason Moran v sólovém...
Predstavujeme očarujúci album zo sveta medzi Aténami a New Yorkom. Kontrabasista Petros Klampanis a jeho novinka ,,Irrationalities’’
Na najnovšom albume výnimočného aténskeho kontrabasistu a skladateľa Petrosa Klampanisa sú autorské...
Navždy odišiel ďalší jazzman starej školy. Vo veku 93 rokov zomrel saxofonista a skladateľ Jimmy Heath
Jimmy Heath, vynikajúci saxofonista starej školy, skladateľ a kapelník, ktorý spolupracoval s...
Recenzia CD: Valér Miko trio a vyznanie „životu“
Sú hudobníci, ktorých vývoj sledujem s napätím, pretože ich kompozičný a technický potenciál...