Recenzia CD: Chris Weller´s Hanging Hearts

Formácia Chris Weller´s Hanging Hearts vznikla v roku 2013 vo veternom Chicagu, keď sa saxofonista a skladateľ Chris Weller obklopil spolužiakmi z Berklee, dvojicou Cole DeGenova (klávesy) a Devin Drobka (bicie). Trio vo svojej hudbe dynamicky a nebojácne objavuje možnosti kolektívnej imrpovizácie, pričom zvuk kapely sa pohybuje niekde medzi free-jazzom, rockom a hudobným experimentom. Svoje snaženie trojica zúročila túto jeseň svojim debutovým albumom pomenovaným jednoducho Chris Weller´s Hanging Hearts.

Album prináša šesť skladieb, v ktorých sa traja hudobníci prezentujú rozmanitými prístupmi k improvizácií a experimentu. Wellerova partia sa zjavne cíti dobre v zvukovo surových polohách ako napríklad v úvodnej ´D Rover´, v ktorej nad rockovo´priamočiarou rytmikou Weller groteskne deformuje  jazzovú melodiku, triu však pristanú i baladické momenty (´The Single Petal of Rose) či bohaté plynulo gradujúce zvukomalebné plochy. Aj napriek netradične absentujúcej base má zvuk tria patričnú hĺbku, o ktorú sa stará predovšetkým Cole DeGenova so svojim jemne skresleným keyboardom a groovujúcim pulzom.

Chris Weller´s Hanging Hearts majú dozaista svoj špecifický hudobný jazyk zahŕňajúci hráčsku agresivitu a surovosť ale i cit pre kontrast nálad a rozvoj formy. V prípade debutového albumu tria ide o náročné počúvanie, no to nie je na poli moderného jazzu či free-jazzu žiadnou výčitkou. Už teraz sa môžme tešiť, že americké trio so svoj repertoár predstaví v marci i na Slovensku, takže pokiaľ Vás zaujíma, akými novými cestami sa vydáva jazz v 21. storočí, dajte vysiacim srdciam Chrisa Wellera šancu.

Veľké, svetové a vyrobené na Slovensku: Symphony Meets Jazz
Iste ste sa už stretli so symfonickým prevedením modernej jazzovej i populárnej hudby. Robia to...
Našiel sa ďalší stratený album: Po Coltraneovi je ním live nahrávka z dánskeho koncertu Theloniousa Monka