Recenzia CD: Chris Weller´s Hanging Hearts

Formácia Chris Weller´s Hanging Hearts vznikla v roku 2013 vo veternom Chicagu, keď sa saxofonista a skladateľ Chris Weller obklopil spolužiakmi z Berklee, dvojicou Cole DeGenova (klávesy) a Devin Drobka (bicie). Trio vo svojej hudbe dynamicky a nebojácne objavuje možnosti kolektívnej imrpovizácie, pričom zvuk kapely sa pohybuje niekde medzi free-jazzom, rockom a hudobným experimentom. Svoje snaženie trojica zúročila túto jeseň svojim debutovým albumom pomenovaným jednoducho Chris Weller´s Hanging Hearts.

Album prináša šesť skladieb, v ktorých sa traja hudobníci prezentujú rozmanitými prístupmi k improvizácií a experimentu. Wellerova partia sa zjavne cíti dobre v zvukovo surových polohách ako napríklad v úvodnej ´D Rover´, v ktorej nad rockovo´priamočiarou rytmikou Weller groteskne deformuje  jazzovú melodiku, triu však pristanú i baladické momenty (´The Single Petal of Rose) či bohaté plynulo gradujúce zvukomalebné plochy. Aj napriek netradične absentujúcej base má zvuk tria patričnú hĺbku, o ktorú sa stará predovšetkým Cole DeGenova so svojim jemne skresleným keyboardom a groovujúcim pulzom.

Chris Weller´s Hanging Hearts majú dozaista svoj špecifický hudobný jazyk zahŕňajúci hráčsku agresivitu a surovosť ale i cit pre kontrast nálad a rozvoj formy. V prípade debutového albumu tria ide o náročné počúvanie, no to nie je na poli moderného jazzu či free-jazzu žiadnou výčitkou. Už teraz sa môžme tešiť, že americké trio so svoj repertoár predstaví v marci i na Slovensku, takže pokiaľ Vás zaujíma, akými novými cestami sa vydáva jazz v 21. storočí, dajte vysiacim srdciam Chrisa Wellera šancu.

Zabudnuté ľudové piesne v krásnych folk-jazzových aranžmánoch. Predstavujeme nový album Zuzany Mojžišovej ,,Puščaňa’’
,,Spoločné hľadanie hudobného krásna pokračuje ďalej’’. Tieto úvodné slová, ktoré privítajú...
Joey Alexander vydáva nový album "Warna". Prvý singel s názvom Downtime je dostupný na Spotify