O tom, že aj hudobníci z oblasti klasickej hudby sa dokážu orientovať v iných hudobných žánroch, sme sa mohli presvedčiť už viackrát. Ďalším výborným príkladom je aj 1. hobojista Slovenskej filharmónie Robert Holota, ktorému v októbri vychádza album Santo Domingo.
Album je výrazne orientovaný na basgitaru a prináša deväť skladieb, v ktorých cítit nenásilnú jazzovú atmosféru okorenenú funkom a soulom. Ako hovorí aj autor - “vôňou 70. rokov”. Na albume je počuť trio basgitara, akustická gitara a bicie so sólami dychov. Na pomoc si prizval hudobníkov Jána Demenčíka na soprán saxofón, Veroniku Vitázkovú na flautu, Ľuboša Kamenského na krídlovku, Branka Belorida na trombón, a to najkrajšie na záver - mladučkú bulharku Elinu Botevu. Tá naspievala v španielčine nádhernú baladu Amor na text Pabla Nerudu v duete s basgitarou. O bicie tracky sa postaral vynikajúci americký hudobník Luke Oswald. Možno škoda, že na albume nepočuť hoboj, hlavný nástroj lídra projektu - možno nabudúce.
Zaujímavosťou je, že v čase nahrávania počas júna 2019, sa Robert Holota hre na basgitaru venoval len necelé dva roky. Nahrávalo sa v Bratislave v súkromnom štúdiu “kopankarecords “ a vo Francúzku v štúdiu La Grouikeri v Nattages. Z albumu Santo Domingo dýcha čistota a jednoduchosť kompozície s chytľavými motívmi "rádiového” charakteru. (Pozn. názov Santo Domingo je v tomto prípade použité ako označenie pre Dominikánsku Republiku).
Citát z bookletu:
"Tento album neprináša brilantné inštrumentálne výkony a rytmickú dokonalosť. Prináša atmosféru a vnútornú intimitu okorenenú vôňou 70. rokov, jazzu, funku a soulu. Je to výnimočný album s výnimočným zvukom, pri nahrávaní a spracovávaní bol využívaný analógový gear (patrný je šum pásu), primárne orientovaný na vinyl a je určený pre výnimočného poslucháča.” Zaujímavosťou je, že pôvodne mal vyjsť album dokonca ako mono nahrávka.
Redakciu jazz.sk informovala Onoria Mercedes Plučinská