Brazílska jazzfunková legenda Azymuth zavíta do bratislavského Nu Spiritu

Brazílska jazzfunková legenda Azymuth zavíta do bratislavského Nu Spiritu
jazz.sk

Séria In Jazz We Trust ponúkne fanúšikom exkluzívny hudobný zážitok. Vo štvrtok 19. Februára príde do Nu Spirit Clubu brazílska jazz-funková legenda Azymuth. Sprevádzať ich bude ambasádor jazzu Kinet spoločne s DJ Gonzom. 
 

Samba, elektronika a jazz? Máte pocit, že tieto tri veci sa spolu nemôžu mať nič spoločné? Tak si vypočujte hociktorý z dvadsiatky albumov skupiny Azymuth. Trojica hudobníkov - klávesák Jose Roberto Betrami, basista Alex Malheiros a bubeník Ivan Conti prezývaný Mamão - sa stretla v Rio de Janeiro už na konci 60. rokov a v ďalšej dekáde boli prvou kapelou, ktorej sa podarilo spojiť tradičnú brazílsku hudbu s jazzom a vtedy sa rodiacou elektronikou.

Fúzia brazílskej hudby a elektroniky v podaní Azymuthu bodovala nielen v ich rodnej Brazílii, ktorá je po Spojených štátoch amerických najväčším hudobným trhom na svete, ale aj v cudzine. Skladba Jazz Carnival sa dokonca v roku 1980 dostala na 19. miesto britskej hitparády. Zvuk skupiny formoval najmä klávesák José Bertrami, ktorý bol uchvátený zvukovými možnosťami syntetizérov a nové modely si chodil pravidelne kupovať do Spojených štátov. Fanúšikmi elektroniky sú však aj ostatní členovia kapely. Mamão nahral v roku 2008 spoločný album s americkým beatmakerom Madlibom a skupina si svoje skladby pravidelne dáva remixovať špičkovým elektronickým producentom ako sú Theo Parish alebo Jazzanova.

 

 

V polovici 90. rokov sa skupina upísala londýnskemu vydavateľstvu Far Out, ktoré založil veľký fanúšik brazílskej hudby Joe Davis. Veľká Británia vtedy žila nu jazzom a kultové skladby Azymuthu sa už roky nachádzali v playlistoch vplyvných Djov ako boli Gilles Peterson alebo Patrick Forge. Vtedajší boom fúzie jazzu a elektroniky vdýchol kapele nový život a priniesol nových fanúšikov.

Na značke Far Out, ktorá je domovom ďalších brazílskych legiend ako Marco Valle alebo Joyce, vydala trojica osem nových albumov a re-mastrovanú re-edíciu prelomovej platne Azimuth z roku 1975, spolu so sériou remixou. Po náhlej smrti Joseho Betramiho pred necelými troma rokmi sa zdalo, že Butterfly z roku 2011 zostane tým posledným. Skupina však ďalej funguje v plnej sile a na koncertoch Bertramiho nahradil jeho žiak, virtuózny pianista Fernando Moraes. Ich subtílny, a pritom pulzujúci jazz funk si v rámci februárového európskeho turné venovanom 40. výročiu albumu Azimuth budete môcť vypočuť aj v Bratislave.

Tlačová správa

 

 

Ďalšie články

Cenu ESPRIT si prevzal gitarista David Kollar
Slovenské oslavy Medzinárodného dňa jazzu pod záštitou UNESCO sa už tradične nesú v znamení...
Laserová show Mattiu Müllera
Pokiaľ sa média nadchýnajú nad hudobným (či skôr vizuálnym) zážitkom z koncertu francúzskeho...
OpenJazzFest ožije Kubou i Brazíliou
Bohatá ponuka jazzových festivalov je typická najmä pre jesenné mesiace, no fanúšikovia si nemusia...
Cotatcha sings, Basie swings
Predpokladám, že znalci spozorneli pri parafráze na titul vynikajúceho albumu „Ray Sings, Basie...