Holland, Potter a Hussain vydávajú album: Crosscurrents Trio prepojí na novinke indické umenie nástroja tabla so súčasnými jazzovými improvizáciami

Holland, Potter a Hussain vydávajú album: Crosscurrents Trio prepojí na novinke indické umenie nástroja tabla so súčasnými jazzovými improvizáciami

Crosscurrents Trio sa nedá nazvať inak ako superband. Saxofonista Chris Potter, kontrabasista Dave Holland a perkusionista Zakir Hussain - tí všetci patria ku absolútnym majstrom svojich nástrojov. Preto keď pred pár rokmi založili novú kapelu, ktorá kombinuje starobylé indické umenie nástroja tabla so súčasnými jazzovými improvizáciami, doslova dokázali prepojiť dva odlišné časopriestory. Teraz vydávajú nový album, ktorý má názov Good Hope, teda "Dobrá nádej" - na verejnosti sa má objaviť 11. októbra 2019 pod hlavičkou vydavateľstva Edition Records.

 

Britské vydavateľstvo Edition Records oznámilo vydanie nového albumu, ktorý kombinuje indické a západné hudobné tradície s kúskom jazzového citu. Jeho názov je Good Hope a stojí za ním kapela Crosscurrents Trio v zložení Chris Potter - saxofón, Dave Holland - kontrabas a Zakir Hussain - tabla. Album vyjde 11. októbra 2019 a pri tejto príležitosti sa trio vydá na 18-koncertové európske turné, ktoré v októbri a novembri 2019 navštívi viacero metropol, najbližie ku nám asi kultúrne centrum MoMkult v Budapešti dňa 29. októbra.

 

V tlačovej správe ku albumu je tento titul prezentovaný ako "postavený na hlbokej vzájomnej úcte, zdieľanej láske k hudbe a venovaný hudobnému a kultúrnemu zjednoteniu. Majstrovsky vystavaný okolo ôsmych kompozícií, za ktorými stoja členovia tria, Good Hope predstavuje nádhernú hudobnú víziu a jeho realizácia je na svetovej úrovni.”

 

Dave Holland sa ku spolupráci s Potterom a najmä Hussainom vyjadril ako o niečom skutočne výnimočnom: “Jedným z najvzácnejších aspektov hrania hudby so skupinou improvizátorov je spontánna interakcia a dialóg, ktorý prebieha medzi danými hudobníkmi. Tradície jazzu a indickej hudby sú dve vysoko rozvinuté formy improvizovanej hudby a ich spojenie dalo vznik bohatému hudobnému jazyku, ktorý zároveň rozširuje kreatívne možnosti oboch smerov.”

 

 

Zdroj: jazztimes.com

Autor: Martin Uherek

Foto: Edition Records 

 

 

Ďalšie články

Čomu všetkému nás učí Jazz (3/5)
V minulej časti tejto série článkov sme sa zaoberali pojmom osamelosti (Solitude), ktorý je pre...
Nedeľné finále Bratislavských jazzových dní
A reportáž do tretice - ako vyzeral záverečný koncertný večer Bratislavských jazzových dní? Nedeľný...
Indický hurikán John McLaughlina
John McLaughlin & Remember Shakti, 17.11.2013, Konzerthaus, Viedeň   Susedná Viedeň zažila...
Predstavujeme očakávaný debut tria Szaturma: album "Phi" a jeho vzrušujúci jazzovo-avantgardný svet.
Československé trio Szaturma vydalo jedinečný debutový album „Phi“ pod hlavičkou vydavateľstva...
Jazz zamrznutý v obraze
Dôkazom, že na jazz možno nahliadať rozličnými spôsobmi, je napríklad aj súťaž Jazz World Photo,...
Beyond Piano – Pavel Morochovič
Pokiaľ by som chcel pretlmočiť titul tohto článku, zrejme by som sa musel uchýliť k obraznému...
ESPRIT v zrkadle času
V týchto dňoch sa uzatvárajú hlasovania odborných porôt rozhodujúcich o tom, ktoré z minuloročných...
Petra Onderuf Quartet: An Odd Time Of Day
V hudbe 21. storočia niet netradičných nástrojov a ich spojení v jazze. Tvrdenia o ...