Flurry, spoločnosť zaoberajúca sa analýzou mobilných aplikácií, si posvietila na používateľov iOS zariadení od Applu. Analytici zistili, že najviac sa používajú hudobné, multimediálne a zábavné aplikácie. Hudobné programy síce osatné zábavné aplikácie výrazne nepredčili, stále sú však silným prvkom v hudobnom priemysle.
Podľa Flurry používanie iOS zariadení vrcholí vo večerných hodinách, na nulu však neklesá nikdy a iPhony, iPody či iPady sú aktívne 24 hodín denne. Analýza začala byť zaujímavejšia, keď Flurry rozdelili používateľov podľa vekových kategórií. Ukázalo sa, že mladí ľudia vo veku 25 až 34 rokov používajú hudobné mobilné aplikácie trikrát častejšie ako ostatné vekové skupiny. Patrí sem nielen prehrávač a obchod s hudbou iTunes, ale aj aplikácie ako GarageBand alebo iMaschine na tvorbu hudby, Notion, Symphony na zapisovanie nôt a mnohé ďalšie.
Keď vo Flurry vekovú skupinu 25 až 34-ročných ľudí rozdelili na mužov a ženy, zistili, že „ťahačom“ v používaní hudobných, multimediálnych a zábavných aplikácií sú práve mladí muži, ktorí ich používaním strávia oveľa viac času ako zvyšok populácie. Mladé ženy tiež používajú tieto aplikácie často, ale od priemeru sa tak výrazne ako muži nevychýlili. Okrem hudobných a multimediálnych aplikácií, mladí ľudia používajú oproti ostatným vekovým kategóriám častejšie sociálne aplikácie a aplikácie na zdieľanie fotografií. Naopak, menej často otvárajú hry, noviny a časopisy a aplikácie z kategórie nástroje a produktivita.
Ukazuje sa, že mobilná sféra je pre hudobný priemysel zaujímavá oblasť. Mladí ľudia sú hladní za hudbou vo svojich zariadeniach a investície do nových technológií budú ich vývoj len popoháňať.
Foto: cultofmac.com
-nat-