Reportáž: BugoBros and Sixth Sense trio v Jazztikote

V posledný februárový deň sa v bratislavskom jazzovom klube Jazztikot uskutočnil ďalší vynikajúci koncert. Vystúpilo trio zložené zo špičkových slovenských hudobníkov, ktorými boli bratia Bugalovci a klavirista Eugen Vizváry.

Kapela BugoBros and Sixth Sense trio hrala v zaujímavom zložení bez kontrabasu či basovej gitary. Na bicích nástrojoch hral Štefan Bugala, na gitare Michal Bugala, a na klávesy Eugen Vizváry, ktorý svojou ľavou rukou zaobstarával basovú linku.

Koncert bol po hudobnej stránke veľmi pestrý.  Ako prvá odznela autorská kompozícia Eugena Vizváryho s jeho najnovšieho projektu Part two: For Jaco. V interpretácii nechýbal zemitý groovujúci pulz a výborné sóla. Pokračovalo sa klasickým jazzovým blues Charlieho Parkera - "Billie's Bounce". Eugen Vizváry vynikajúco vystihol charakter tej skladby svojim organovým zvukom, ktorý si zvolil. Majstrovsky interpretovaný jazzový štandard plný vynikajúco vystavaných improvizácií Vizváryho či Michala Bugalu výborne sprevádzal Štefan Bugala na bicích nástrojoch. V nasledujúcej téme "Stella By Starlight" sme mali možnosť počuť krásne sólové intro Michala Bugalu. Zvuk jeho gitary aj celkový improvizačný koncept odkazoval na Johna Scofielda a Pata Methenyho. Eugen Vizváry sa taktiež nenechal zahanbiť. Po jazzových štandardoch odznela autorská kompozícia Michala Bugalu s názvom "Micromoments". Rýchla swingová téma má chytľavú melódiu. Bugala sa vo svojom sóle krásne vyhrával s jednoduchým rytmicko-melodickým motívom, ktorý rozviedol v bopové linky. Jeho krásny oblý zvuk, bezchybné frázovanie a rytmus sú zárukou tej najvyššej hráčskej kvality.

Druhý set večera sa otvoril vynikajúcim groovovým aranžmánom jazzového štandardu "Blues For Alice". Veľmi sa mi páči kreativita s ktorou pristupuje toto trio k interpretácii klasických štandardov. Excelentný funkový feeling v tejto skladbe zabezpečil hlavne Štefan Bugala. Koniec témy bol predelený zaujímavými modernými harmonickými postupmi, ktoré slúžili ako riff pod sólo bicích nástrojov.

Vo funkovom štýle sa pokračovalo aj v nasledujúcej "The Chicken" od Jaca Pastoria. Eugen Vizváry odpálil krásne sólo plné bluesových a bopových liniek, ktoré rozvinul až k moderným outlinom a modalite. Po funkových „orgiách“ prišlo k upokojeniu v krásnej balade "Blue in Green" Milesa Davisa. Boli sme svedkami výbornej práce so zvukom, dynamikou a samozrejme s melodickou a rytmickou stránkou improvizácie. Predposlednou skladbou koncertu bolo Rhythm Changes "Oleo" od Sonnyho Rollinsa. Aranžmán bol však pretkaný moderným rockovým gitarovým zvukom a pedálovou „zádržou“ na dominante. V záverečnom štandarde "Beautiful Love" odkazoval Michal Bugala zvukom aj štýlom hry na Johna Abercrombieho.

Koncert sa niesol v duchu moderného jazzu. Okrem "small band" aranžmánov jazzových štandardov sme počuli aj vynikajúce autorské kompozície členov tohto tria. Členovia kapely BugoBros and Sixth Sense trio potvrdili svoju európsku úroveň aj týmto koncertom. Vynikajúci zvuk a priateľská atmosféra klubu Jazztikot zabezpečila ideálne podmienky poslucháčom aj vystupujúcim hudobníkom.

Kde sa vzali Hipsteri?
Určite ste sa s nimi už stretli. Ležérne oblečenie zo sekáča, na očiach wayfarerky (pre...
Stanley Clarke: Z hudby sa stáva zvukový fast food