Report: Eric Harland - Voyager v Konzerthause

Report: Eric Harland - Voyager v Konzerthause
Tomáš Lukáč

 

13. mája večer sa Großer Saal viedenského Konzerthausu naplnil v očakávaní ďalšieho skvelého jazzového predstavenia – hlavnou „atrakciou“ mal byť Eric Harland so svojím projektom Voyager.

 

Základ konceptu Harlandovho turné, ktoré zakončil práve týmto viedenským koncertom, bol postavený na materiáli z albumu Eric Harland: Voyager Live By Night (2010). Ide o live album nahratý už v roku 2008 v rozpätí štyroch večerov. Aj obsadenie turné bolo identické ako na pôvodnej nahrávke: Eric Harland – bicie, Harish Raghavan – kontrabas, Taylor Eigsti – klavír, Walter Smith III. – tenor saxofón, jedinou zmenou bolo nahradenie gitaristu  Juliana Lagea (momentálne vyťaženého na turné s Gary Burtonom) zaujímavým Nirom Felderom.

 

Zo skladieb na albume odzneli napríklad TreacheryTurn Signal, no zvyšný program pozostával z rozmanitých kompozícií od všetkých členov kapely, s výnimkou Nira Feldera. Okrem Harlandových diel si tak mohli diváci vychutnať aj originálne kompozície z trošku iného súdka, napríklad záverečný hip-hopový beat Play With Me Taylora Eigstiho. Väčšina skladieb bola odohraná bez prestávky, výplň medzi nimi tvorili sólové party jednotlivých hudobníkov. Záver koncertu patril dvom prídavkom. Počas druhého už v sále v ostala len azda polovica divákov, napriek tomu bolo vidno, ako si aj takáto svetová kapela váži dvojnásobné „vytlieskanie“.

 

Všetci muzikanti sa predviedli ako naozajstní majstri. Jadrom a banleadrom však bol celý čas Eric. Ukázal svoje skladateľské schopnosti, no divákov očaril hlavne svojím približne 10 minútovým fantastickým sólom. Napriek jeho významnej pozícií v kapele zároveň spoluhráčov bravúrne doprevádzal, hlavne počas ich improvizácií, a dokonale ovládal dynamiku bandu.

 

Kvalita zvuku v Konzerthause nebola v tento májový večer práve najlepšia (najmä klavír pri forte pasážach trpel tým, že nebol vôbec nazvučený), dojem z koncertu to však nepokazilo. Eric Harland so svojou kapelou ukázali Viedni smerovanie moderného jazzu so všetkým, čo k tomu patrí – perfektná dynamika, silné melódie a hlavne vynikajúce výkony jednotlivých hráčov. Aj keď šlo o náročnejšiu hudbu pre aktívnejšieho poslucháča, napriek tomu našli hudobníci bezpochyby cez moderné  formy ľahkú cestu k väčšine návštevníkov koncertu. 

 

Lukáč&Krekáč

Foto: Markus Lackinger

 

 

Ďalšie články

Michel Camilo, Wayne Marshall a Viedenský Symfonický Orchester: Hudba, ktorá pozdvihla dušu
Vo viedenskom Konzerthause sa pravidelne konajú výnimočné koncerty. Nebolo tomu inak ani vo štvrtok...
Brian Blade: Aj pri odlišných názoroch nás spája ľudskosť
Náš rozhovor s bubeníkom Brianom Bladeom je vyústením dlhoročného záujmu o jeho osobu a ...
Jazzman týždňa: Herbie Hancock
  Herbie Hancock je americký klavírista, klávesista, skladateľ a v súčasnosti...
Marcus Miller: Začínam odznova
Skvostom Jarných Bratislavských Jazzových Dní bolo vystúpenie jedného z najlepších a ...
Nová jazzová súťaž: prvý ročník projektu na počesť Gerryho Mulligana sa blíži k svojmu záveru
Od 15. marca tohto roka prebieha súťaž, ktorá je venovaná pamiatke legendárneho barytónového...
OpenJazzFest: 11. ročník obľúbeného jazzového openair festivalu sa vracia na Zelenú vodu
Priaznivci nielen jazzovej hudby sa tento rok predsa len dočkajú svojho obľúbeného festivalu. Na...
Zabudnite na klišé balkánskej hudby. Bulharský hráč na kaval Zhivko Vasilev búra na svojej novinke stereotypy
Úprimne kto vie čo znamená slovo „kaval“? Ak má niekto balkánskych, bulharských alebo rumunských...
Dorůžka, Fischmann a Novák predstavia nepoznané piesne židovských autorov. Už tento týždeň na livestreame festivalu Věčná naděje
Festival Věčná naděje prinesie v nedeľu 25. apríla livestream zo Španielskej synagógy. Trio v...