Spevák, ktorý takmer sekol s hudbou: Jamie Woon sa vracia do Bratislavy

Spevák, ktorý takmer sekol s hudbou: Jamie Woon sa vracia do Bratislavy
Patrik Gömöri
Ticho okolo britského speváka Jamieho Woona nebolo neopodstatnené. V konečnom dôsledku sa dostal pred križovatku, počas ktorej si musel vybrať, či sa bude ďalej venovať hudbe alebo sa dá na iné chodníčky. Na šťastie slovenských fanúšikov stratil zábrany pred očakávaniami iných a rozhodol sa, že ešte stále má čo hudobne povedať. Vďaka cyklu City Sounds of Bratislava ho tak opäť môžu privítať v hlavnom meste Slovenska už 19. apríla.
 
"Nejakým spôsobom by bolo celkom dobré, keby ma moje vydavateľstvo pustilo k vode. Dostal by som zaplatené, mal by som tú skúsenosť a vydal by som sa iným smerom," prelomil mlčanie okolo svojej štvorročnej prestávky Jamie Woon ešte v novembri britskému denníku Guardian. Dlho to totiž vyzeralo tak, že vplyvom nenaplnenia očakávaní, ktoré priniesla nominácia v ankete BBC Sound of 2011, môže na neho značka Polydor zanevrieť.
 

 
Dôvodom bol hlavne tlak, ktorý na neho kládla práve pozornosť kritikov pri prvotine Mirrorwriting. “Tá vec so Sound of je z hľadiska toho, ako vás majú ľudia spoznať, veľmi netradičná. Potrebujete vôbec, aby vás všetci poznali? Je to celkom vtipná vec. Bol som trochu frustrovaný z toho, ako ľudia prijali túto nahrávku, lebo mi to niekedy sťažovalo možnosti predstaviť ju takú, akou naozaj je. Ľudia boli voči nej predpojatí," vysvetlil svoje dlhšie trvajúce obdobie ticha.
 
Odmlku tak využil na to, aby poslucháči stratili od neho akékoľvek očakávania. “Nemusíte napĺňať očakávania. Nezáleží na tom. Koho vôbec zaujíma, že spravíte nejaký album? Ak milujete robiť hudbu, tak je to niečo, čo je vaše. Môžete si to robiť po svojom,” povedal Guardianu zanietene. Výsledkom je nahrávka Making Time prelínajúca v sebe soulovú melanchóliu so živým funky, čo oproti štúdiovke číslo jeden je oveľa organickejšia hudba, keďže nepoužil elektroniku.


 
Do Bratislavy s nim pricestuje zostava v zložení Charlie Platt na klávesoch, Dan Gulino za syntetizátorom a basgitarou, Dan See bude hrať na bicích a vokálne budú sekundovať Wilson Atie s Meshach Broderick. Okrem toho si však talentovaný a kritkmi chválený Brit prinesie so sebou aj vlastného predskokana. Je ním nová nádej futuristického R&B Jodie Abacus. Jeho tvorbu prirovnávajú taktiež k funky a groovy, no s inšpiráciou v producentovi ThundercatAktuálne ho môžete počuť v éteri so singlom Hot Kitchen.

 
 

Tlačová správa

 

 

Ďalšie články

Di Meola a Rubalcaba naplnili obrátenú pyramídu
Al Di Meola & Gonzalo Rubalcaba, 15.11.2013 Slovenský rozhlas, Bratislava   Nezabudnuteľnú...
Brian Blade: Aj pri odlišných názoroch nás spája ľudskosť
Náš rozhovor s bubeníkom Brianom Bladeom je vyústením dlhoročného záujmu o jeho osobu a ...
Cassandra Wilson priniesla Bratislave hudbu tvorenú srdcom
11.december 2014, Nová Scéna, Bratislava   Bohatú koncertnú sezónu prišla do Bratislavy...
Reportáž: Ako Victor Wooten opäť nadchol Bratislavu
Po niekoľko-hodinovom státí s natiahnutým krkom, snažiac sa cez more hudbychtivých hláv zachytiť čo...
Cenu ESPRIT si prevzal gitarista David Kollar
Slovenské oslavy Medzinárodného dňa jazzu pod záštitou UNESCO sa už tradične nesú v znamení...
Laserová show Mattiu Müllera
Pokiaľ sa média nadchýnajú nad hudobným (či skôr vizuálnym) zážitkom z koncertu francúzskeho...
OpenJazzFest ožije Kubou i Brazíliou
Bohatá ponuka jazzových festivalov je typická najmä pre jesenné mesiace, no fanúšikovia si nemusia...
Cotatcha sings, Basie swings
Predpokladám, že znalci spozorneli pri parafráze na titul vynikajúceho albumu „Ray Sings, Basie...