O tomto americkom hudobníkovi, narodenom tretieho októbra 1979, toho možno na internete nenájdete toľko, ako v prípade iných jazzových hviezd, no multiinštrumentalista a producent Nate Wood rozhodne patrí medzi špičku svetovej hudobnej scény. Pozorní fanúšikovia jazzu tohto nenápadného sympatického umelca mohli na Slovensku vidieť v pozícií basgitaristu v kapele gitaristu Wayne Krantza i saxofonistu Donnyho McCaslina, ktorí sa predstavili na bratislavskom festivale One Day Jazz.
Nate sa naučil hrať na bicie, gitaru, basgitaru a saxofón a vyštudoval hudbu na California Institute of the Arts u legiend jazzovej rytmickej sekcie, Charlieho Hadena a Joe LaBarberu. Navyše študoval aj na LAMA College for Music Professionals v Los Angeles, kde sa venoval bubnom pod dohľadom Ralpha Humphreyho a Joe Porcara.
Woodovu úspešnú umeleckú kariéru odštartovalo jeho pôsobenie v ekletickom kvintete Kneebody na poste bubeníka, ktorý pomohol založiť. Tento projekt, ktorý sa vymyká jednoznačnému žánrovému zaradeniu, The New York Times charakterizuje takto: „Táto rezolútne nezaškatuľkovateľná skupina využíva bežnú jazzovú inštrumentáciu na realizáciu nie celkom bežnej kombinácie elektro-popu, punk-rocku a hip-hopu." Kneebody si za svoj neošúchaný koncept vyslúžili nomináciu na cenu Grammy (zároveň sú jednou z obľúbených kapiel Joshua Redmana), no charakteristika ich hudby je dôležitá aj pre poňatie smerovania Woodovej umeleckej cesty a jeho vlastného štýlu, ktorý je nepochybne hudbou tejto skupiny ovplyvnený (viď nižšie).
Nate Wood je doma tam, kde sa miešajú žánre a kľúčovým slovom je eklektika. Hoci jeho pôsobenie vo svete jazzu je významné (okrem Kneebody spomeňme jeho nedávne angažmá u Donnyho McCaslina), medzi umelcov, s ktorými nadviazal spoluprácu, patrí napríklad aj Dave Grohl, Brian May, Chaka Khan, či Sting. Ak tomuto širokému záberu prirátame schopnosť ovládať niekoľko nástrojov na profesionálnej úrovni, či robiť štúdiový mastering (Woodove štúdio sa nachádza v New York City), dostaneme obraz vskutku univerzálneho hudobníka.
Túto pôsobivú univerzálnosť Wood naplno využíva aj vo vlastnej tvorbe. Svoje doposiaľ tri štúdiové albumy (najnovší „Another Time“ vyšiel v júli roku 2014) nahral, vyprodukoval a zmastroval celkom sám. Štýlové črty odkazujúce na spomínanú päťčlennú formáciu Kneebody môžeme badať aj v jeho najnovšom projekte s názvom „fOUR“, ktorý vyvolal pozitívny rozruch na sociálnych sieťach. Wood opäť pokračuje v nastolenej tradícií „urob si sám“, no tentokrát do tohto konceptu priniesol nový rozmer. Tento projekt je totiž nahrávaný bez pomoci predohratých stôp. Inak povedané, klávesy, basgitaru a bubny nahral americký inštrumentalista... naraz. Ako to celé dopadlo a znie si môžete v audio-vizuálnej forme pozrieť na sociálnych sieťach i na YouTube už dnes.