Jazzman týždňa: Nate Wood

Jazzman týždňa: Nate Wood
O tomto americkom hudobníkovi, narodenom tretieho októbra 1979, toho možno na internete nenájdete toľko, ako v prípade iných jazzových hviezd, no multiinštrumentalista a producent Nate Wood rozhodne patrí medzi špičku svetovej hudobnej scény. Pozorní fanúšikovia jazzu tohto nenápadného sympatického umelca mohli na Slovensku vidieť v pozícií basgitaristu v kapele gitaristu Wayne Krantza i saxofonistu Donnyho McCaslina, ktorí sa predstavili na bratislavskom festivale One Day Jazz.
 
Nate sa naučil hrať na bicie, gitaru, basgitaru a saxofón a vyštudoval hudbu na California Institute of the Arts u legiend jazzovej rytmickej sekcie, Charlieho Hadena a Joe LaBarberu. Navyše študoval aj na LAMA College for Music Professionals v Los Angeles, kde sa venoval bubnom pod dohľadom Ralpha Humphreyho a Joe Porcara.
 
Woodovu úspešnú umeleckú kariéru odštartovalo jeho pôsobenie v ekletickom kvintete Kneebody na poste bubeníka, ktorý pomohol založiť. Tento projekt, ktorý sa vymyká jednoznačnému žánrovému zaradeniu, The New York Times charakterizuje takto: „Táto rezolútne nezaškatuľkovateľná skupina využíva bežnú jazzovú inštrumentáciu na realizáciu nie celkom bežnej kombinácie elektro-popu, punk-rocku a hip-hopu." Kneebody si za svoj neošúchaný koncept vyslúžili nomináciu na cenu Grammy (zároveň sú jednou z obľúbených kapiel Joshua Redmana), no charakteristika ich hudby je dôležitá aj pre poňatie smerovania Woodovej umeleckej cesty a jeho vlastného štýlu, ktorý je nepochybne hudbou tejto skupiny ovplyvnený (viď nižšie).
 
Nate Wood je doma tam, kde sa miešajú žánre a kľúčovým slovom je eklektika. Hoci jeho pôsobenie vo svete jazzu je významné (okrem Kneebody spomeňme jeho nedávne angažmá u Donnyho McCaslina), medzi umelcov, s ktorými nadviazal spoluprácu, patrí napríklad aj Dave Grohl, Brian May, Chaka Khan, či Sting. Ak tomuto širokému záberu prirátame schopnosť ovládať niekoľko nástrojov na profesionálnej úrovni, či robiť štúdiový mastering (Woodove štúdio sa nachádza v New York City), dostaneme obraz vskutku univerzálneho hudobníka.
 
Túto pôsobivú univerzálnosť Wood naplno využíva aj vo vlastnej tvorbe. Svoje doposiaľ tri štúdiové albumy (najnovší „Another Time“ vyšiel v júli roku 2014) nahral, vyprodukoval a zmastroval celkom sám. Štýlové črty odkazujúce na spomínanú päťčlennú formáciu Kneebody môžeme badať aj v jeho najnovšom projekte s názvom „fOUR“, ktorý vyvolal pozitívny rozruch na sociálnych sieťach. Wood opäť pokračuje v nastolenej tradícií „urob si sám“, no tentokrát do tohto konceptu priniesol nový rozmer. Tento projekt je totiž nahrávaný bez pomoci predohratých stôp. Inak povedané, klávesy, basgitaru a bubny nahral americký inštrumentalista... naraz. Ako to celé dopadlo a znie si môžete v audio-vizuálnej forme pozrieť na sociálnych sieťach i na YouTube už dnes.
 
 

Galéria

nate wood1.jpg

 

 

Ďalšie články

One Day Jazz Festival v DPOH: Ari Hoenig Trio, Ovsepian/Camarda/Valihora a Ľudové Mladistvá
Jedenásty ročník festivalu sa po veľkom open-air koncerte na Bratislavskom hrade a odbočke v...
One Day Jazz Festival: Hudobná sonda do duší
7.november 2014, Istropolis, Bratislava   Ako víchrica sa Bratislavou prehnal jednodňový jazz...
Večer s Patom Methenym: Nekonečné hudobné spektrum
Otvorenie jarnej sezóny ONE DAY JAZZ Festivalu 2017 prebehlo vo veľkom štýle. Dramaturgia na čele s...
Linda Oh: Na pódiu dávam zo seba maximum
Linda May Han Oh (33) sa narodila v Malajzii, vyrastala v Austálii a posledné roky...
Cenu ESPRIT si prevzal gitarista David Kollar
Slovenské oslavy Medzinárodného dňa jazzu pod záštitou UNESCO sa už tradične nesú v znamení...
Čo všetko sa urodilo na domácej scéne world music?
Odpovede na túto otázku snáď zaznejú budúci piatok 24. mája v bratislavskom Kácečku, kde prebehne...
Laserová show Mattiu Müllera
Pokiaľ sa média nadchýnajú nad hudobným (či skôr vizuálnym) zážitkom z koncertu francúzskeho...
OpenJazzFest ožije Kubou i Brazíliou
Bohatá ponuka jazzových festivalov je typická najmä pre jesenné mesiace, no fanúšikovia si nemusia...