Kafé Scherz sa zaplnil nadžánrovou hudbou: Rio Danubio Erika Rothensteina odznelo v obsadení septeta

Kafé Scherz sa zaplnil nadžánrovou hudbou: Rio Danubio Erika Rothensteina odznelo v obsadení septeta
Dávid Oláh
V sobotu 13. októbra sa v bratislavskom Scherz Kafe uskutočnilo ďalšie zaujímavé podujatie. V rámci "trojkoncertu" s názvom International Jazz and Blues evening, sa na pódiu objavili tri kapely. Tá úvodná patrila saxofonistovi, skladateľovi, aranžérovi a pedagógovi Erikovi Rothensteinovi, ktorý vystúpil so svojou latin-jazzovou kapelou. Odznel jeho autorský projekt Rio Danubio.
 
Rothenstein dal dokopy septeto plné vyzretých hudobníkov. Okrem lídra na barytónovom saxofóne hral Matej Štubniak na kontrabase, Jakub Valíček na bicích nástrojoch, Pavol Bereza na gitare, František Báleš na klavíri, Michal Motýľ na basovom trombóne a výnimočným členom bandu bol perkusionista Eddy Portella.
 
Koncert sa skladal z repertoáru Rothensteinovho najnovšieho albumu Rio Danubio. Počuli sme z neho štyri skladby. Kapela hrala výborne - okrem vynikajúcich výkonov všetkých členov bolo evidentné, že si hráči celý koncert užívali a bavili sa hudbou. Rovnako pozitívne prijalo tento koncert aj publikum. Zaplnený Scherz tlieskal po každom sóle, aj po každej dohratej skladbe. Ako úvodné odznelo 6/8 groovujúce „M.CH.B. Blues“. Báleš mal v tejto skladbe intro, ktoré sa mu podarilo na výbornú. Jeho cit pre frázu, melódiu a dynamiku v kombinácii s rôznymi molovými stupnicami a kontrapunktickými motívmi, vytvorilo zaujímavý úvod večera.
Nasledovala titulná kompozícia albumu  „Rio Danubio“. Téma má jasný latin-jazzový feeling a rytmus. Počas celého koncertu najviac potvrdzoval tento fakt Eddy Portella, ktorý je na tento žáner ten najpovolanejší. Michal Motýľ „odpálil“ krásne sólo plné citlivých dlhých tónov a fráz v nad rozsahovom registri nástroja. Nechýbali ani doubletimové pasáže a mohutné basové riffy. Do playlistu tohto koncertu bol zaradený aj jazzový štandard „Here´s That Rainy Day“. Ide o krásne zaranžovanú bossa novu zloženú z úvodnej modálnej harmonickej štruktúry a následného uvoľnenia v podobe rýchlejšieho rytmického sledu akordov. Líder sa tu predviedol vo výbornej forme. Jeho sýty zemitý tón, presvedčivé a jasné frázovanie sa snúbili a vytvorili pútavé sólo. Musím pochváliť aj zvyšných členov bandu, rytmickú sekciu Štubniak, Valíček a Bereza, ktorí veľmi dobre spolupracovali a vytvorili spoľahlivý organický celok.
Koncert mal veľmi príjemnú atmosféru. Erik vytvoril výbornú dramatrgiu, ktorá zabezpečila, že hudba mala potrebný drive, energiu a divákom komunikovala pozitívnu emóciu. 
 
Dávid Oláh      
 

 

 

Ďalšie články

Reportáž: Rado Tariška a jeho dramaturgicky pestrý Radio Band
Vo štvrtok 18. 5. 2017 sa v Divadle Aréna opäť uskutočnil zaujímavý jazzový koncert. Fenomenálny...
Tomáš Maretta: Kvalitná hudba nie je zadarmo, Slováci to musia pochopiť.
Stretol som sa s Tomášom Marettom - jedným z organizátorov koncertu Rona Cartera a Richarda...
Recenzia CD: Berezova "Intuícia" nesklamala
Gitarista Pavol Bereza nie je žiadnou novou tvárou na scéne slovenského jazzu. Dlhé roky pôsobí ako...
Reportáž: Výborný kvartet Ester Wiesnerovej v Klariskách
Ester Wiesner od návratu domov z bostonskej Berklee určite nezaháľa. Svoje koncerty odštartovala v...
OpenJazzFest: 11. ročník obľúbeného jazzového openair festivalu sa vracia na Zelenú vodu
Priaznivci nielen jazzovej hudby sa tento rok predsa len dočkajú svojho obľúbeného festivalu. Na...
Zabudnite na klišé balkánskej hudby. Bulharský hráč na kaval Zhivko Vasilev búra na svojej novinke stereotypy
Úprimne kto vie čo znamená slovo „kaval“? Ak má niekto balkánskych, bulharských alebo rumunských...
Dorůžka, Fischmann a Novák predstavia nepoznané piesne židovských autorov. Už tento týždeň na livestreame festivalu Věčná naděje
Festival Věčná naděje prinesie v nedeľu 25. apríla livestream zo Španielskej synagógy. Trio v...
K histórii slovenského jazzu - V. časť
V seriáli  'K histórii slovenského jazzu' sa budeme stretávať s textom obšírnejšie spracovanej...