Reportáž: Prievidzské Fúzie ponúkli kombináciu kvalitných koncertov a výchovno-vzdelávacích aktivít

Už po jedenástykrát prišiel tím organizátorov podujatia Fúzie v Prievidzi s komplexným podujatím, ktoré tentokrát tvorili dva samostatné projekty. Projekt „Fúzie 2019 – festival nielen o jazze“ priniesol predovšetkým príťažlivé koncerty jazzu a jeho fúzií s príbuznými hudobnými žánrami a projekt „Fúzie 2019 – kultúrno-vzdelávacie aktivity“ sprostredkoval vzdelávacie a popularizačné aktivity prevažne pre mladých ľudí. Minulý týždeň tak mohla Prievidza zažiť množstvo kvalitného jazzu a - ako obvykle - Fúzie nesklamali.

Prológom podujatia bol v stredu 15. mája v sále Domu kultúry v Prievidzi výchovný koncert Príbehy jazzu II. pre žiakov prievidzských základných škôl. Zrealizovali ho skvelí hudobníci z ansámblu Martin Uherek Quartet.

Workshopy bigbandu s Miroslav Hloucal Sextet, Doris Thotovou a Lenkou Vašátkovou

V piatok 17. mája ráno v priestoroch ZUŠ L. Stančeka v Prievidzi podujatie pokračovalo inštrumentálnymi a vokálnym workshopom, ktoré realizovali renomovaní hudobníci zo súboru Miroslav Hloucal Sextet a speváčka Doris Thotová. V poobedňajších hodinách tí istí hudobníci v sále Kina Baník pod vedením jazzovej odborníčky Lenky Vašátkovej zrealizovali workshop na tému hra v súbore bigbandového typu. Piatkový program vyvrcholil Celoslovenskou prehliadkou súborov ZUŠ a koncertom kapely Miroslav Hloucal Sextet so speváčkou Doris Thotovou.

Ľudové Mladistvá

Sobotný program 18. mája priniesol tri originálne hudobné fúzie. Umelecký projekt skladateľa a klaviristu Martina Majla Štefánika Ľudové Mladistvá sa niesol v duchu spájania prvkov folklóru, jazzu, vážnej a energickej modernej hudby. Brazílsko-portugalské duo Alexandre Santos & Leonardo Barbosa predviedlo prievidzskému publiku brilantné spojenie latinsko-americkej hudby severnej Brazílie s africkou hudbou a reggae. Vo finále svojho koncertu si k interpretácii jednej piesne pozvali na pódium začínajúcu prievidzskú speváčku Luciu Bakaiovú, čím si ešte viac získali sympatie prievidzského publika.

Alexandre Santos & Leonardo Barbosa & Lucia Bakaiová

Dobre naladené publikum do ešte lepšej nálady priviedla pražská kapela česko-slovensko-ukrajinského zloženia Circus Problem. Predviedla autorské piesne kapelníka, akordeónistu speváka Jirku Čevelu v zaujímavých aranžmánoch na pomedzí žánrov: Balkan, Gipsy, Klezmer, Pop a Swing, občas Blues Brothers. Pomerne fádne prostredie Kina Baník, kde celá koncertná časť podujatia prebiehala, bolo oživené výtvarným dielom žiakov a pedagógov ZUŠ L. Stančeka v Prievidzi. Spolu s vkusným osvetlením a výborným zvukom tak vznikol priestor, ktorý skvelé výkony umelcov ešte umocnil.

Circus Problem

Prievidzský festival Fúzie otvoril svoju druhú desaťročnicu vďaka finančnej podpore Trenčianskeho samosprávneho kraja a mesta Prievidza. Festival sa konal pod záštitou predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja Ing. Jaroslava Bašku. Hlavným partnerom projektu „Fúzie 2019 – kultúrno-vzdelávacie aktivity“ bol Fond na podporu umenia. Bez organizačného tímu, ktorému patrí poďakovanie za jeho realizáciu, by si však na ňom hudobní fajnšmekri nezgustli. Vďaka patrí hlavnému organizátorovi združeniu K 2000 o.z., spoluorganizátorom: ZUŠ L.Stančeka v Prievidzi, Art kinu Baník a KaSS v Prievidzi.

Fondu na podporu umenia bol hlavným partnerom projektu.

Projekt podporil Trenčiansky samosprávny kraj a koná sa pod záštitou predsedu TSK Ing. Jaroslava Bašku.

Projekt z verejných zdrojov podporilo mesto Prievidza.